Randers Slankeskole

- saml brikkerne til din livsstilsændring

Er du overvægtig eller svært overvægtig?

Brug 3-4 måneder på at knække koden. Lær at bryde vaner. Få styr på det afbalancerede måltid. Arbejd med baggrunden for din overvægt. Forstå hvorfor kroppen reagerer, som den gør. Hør hvordan du kan mindske risikoen for livsstilssygdomme.

Slankeskolens undervisning

Tag kurset alene og lad mig motivere dig, eller tag kurset sammen med din partner eller ven/veninde, så I kan støtte hinanden på rejsen hen imod en sundere og slankere livsstil.

Vi mødes 1½ time ugentligt i 3-4 måneder, 12 gange i alt, dvs 18 timers undervisning.

Der undervises i følgende emner:

• Hvad har arveanlæg at gøre med overvægt og livsstilssygdomme - gener og epigenetik.
  • Hvad er livsstil egentlig for noget - og hvor stammer den fra.
  • Hvilke næringsstoffer har vi brug for, og hvad bruger vi dem til.
  • Hvor får vi de bedste (og dårligste) fedtstoffer, protein og kulhydrater fra.
  • Risikoen ved at være overvægtig og strategier til vægttab.
  • Hvad er kolesterol, og hvad bruger vi den til.
  • Hvilken gavn har vi af de forskellige træningsformer.
  • Hvilken gavn har vi af søvn, restitution og hvile - og hvad har det med overvægt at gøre.
  • Blodsukkerbalance, insulinresistens, diabetes og Alzheimers.
  • Instinkter, viljestyrke og fordøjelsessystemet.
  • Bevidsthed og underbevidsthed - hvad er forskellen, og hvorfor er begge dele lige vigtig.
  • Hjernen, gamle overbevisninger og kunsten at ændre vaner.
  • Placeboeffekten og positive bekræftelser.
  • Vores tarmflora og gode tommelfingerregler.

Vi går hverken i skolekøkken eller træningscenter sammen. Jeg tegner og fortæller, og hver uge får du et udførligt referat af det, der er gennemgået, så du kan huske det og øve dig i livsstilsændringerne derhjemme. Langsomt tager du nye vaner ind i din dagligdag, og i løbet af de 3-4 måneder mærker du, hvad det gør ved din krop og din energi.

Ring til Dorethe på mobil 60 66 32 42, læg en besked på telefonsvareren eller benyt min kontaktformular og du vil blive ringet op.

Pris for en person: 5.400 kr. Pris for et ægtepar/vennepar: 7.200 kr.

Det får du for pengene:

• 12 lektioner à 1½ time
  • Mappe med referat af lektionerne, værdi 250 kr.
  • Gratis erstatningstime, hvis du bliver forhindret i at møde op til en lektion
  • 1 kostanalyse, værdi 700 kr.
  • Klippekort med rabat på 5 ekstra lektioner, gyldig i 1 år fra kursusstart, værdi 1.500 kr.

Betal hele beløbet på én gang eller i 3 rater.

Har du brug for et kærligt skub hver uge, så du kan holde motivationen oppe?

Bliv ringet op en gang om ugen. En kort samtale med Dorethe, ca. 15 minutter, hvor du kan få en pep-talk for at vedligeholde motivationen, eller du kan få svar på et par spørgsmål. Pris 200 kr./måned.